1, Mi volt a munkád az Így neveld a Sárkányodat c. film készítésénél?
A történet vezető rendezője voltam.
Én felelek a film történetéért és vezetem az ezzel foglalkozó részleget, amely az első elképzelésektől kezdve kidolgozza a történetet, értelmezi az eredeti írásos ötleteket a képekkel együtt.
2, Nehéz volt a könyvet átvinni a filmbe?
Meglehetősen. Végtére is kedveltük a könyv világát, és azt az ötletet, hogy a fiú összebarátkozik legádázabb ellenségével, és ez a kapcsolat képes megváltoztatni a világot.
Ezek az értékek mind szerepelnek a filmünkben. Habár olyan dolgokat társítottunk hozzá, amik lekötik a nézőt a teljes idő alatt.
A legnagyobb kihívás a fő sárkány volt, az amelyik Hablaty barátjává válik, egy félelmetes állat, valami nagy, sötét és erőteljes. Be akartuk mutatni, hogy Hablaty számára a közeledés ehhez a lényhez nem volt kockázat- és veszélymentes vállalkozás. Úgy éreztük többet értünk el a karakternél, mint amennyit elterveztünk.
3, Sok könyvet olvastál és végeztél kutatásokat a történethez?
A kutatásunk (könyvek, filmek, történetek) lényege az volt, hogy belemerüljünk két világba: a viking világ. A történelem, az esztétika, stb. és az „elfelejtett barátság világa”. Mi történik, amikor két ellentétes oldalról származó ember közel kerül egymáshoz.
4, Mivel foglalkozol, amikor nem dolgozol?
Falom a történeteket. Könyveket, filmeket, amiket az emberek általában néznek. Egyszerre szórakozás és terápia.
5, Min dolgoztál ezelőtt?
Történet és animáció felügyelő voltam a Kung Fu Pandánál (2008). Jelenleg történet vezető rendezőként dolgozom egy DWA filmen, amely 2012-re várható.
6, Milyen a film rendezőivel dolgozni?
Nagy együttműködést igényel.
Olykor egyszerűen csak segítek nekik elképzelni egy jelenetet, máskor együtt dolgozunk azon, hogy milyen is legyen.
7, Melyik volt az első filmed?
A DreamWorknél? Sinbad. Az életemben: Egy kis független (és szörnyű) film egy kis német stúdiótól, A rettenthetetlen négyes.
8, A 3D-vel való dolgozás változtatott a történeteden?
Nem igazán. Tulajdonképpen, meg kell bizonyosodnom róla, hogy mindent kiürítettem a fejemből, és csak a történetre koncentrálok. A 3D azután mutatja filmet, miután a munkám véget ért.
Napjainkban és ebben a korban könnyen elcsábíthat a média látványossága. Effektek, 3D, stb… és amíg ezek az elemek izgalmasak és csodálatosak, a munkám szigorúan történetre vonatkozódik. Nem lenne helyes a részemről, ha képsorokat gyártanék, vagy akár ha megfordulna a fejemben egy jelenet megtervezése.
9, Milyen zenészek és művészek inspirálnak?
Mindenekelőtt Bach és Egon Shiele.
10, A sárkány személyiségeket és arckifejezéseket a filmben milyen élő, igazi állatról mintázták?
Másodlagos sárkányokhoz: egy papagáj vagy egy más madár könyörgését használtuk a siklósárkányhoz. Egy alligátort a Gronkelhez. Kígyókat a Kétfejűhöz, és egy denevér és puma keverékét a Szörnyennagy Rémséghez.
Fogatlanhoz: karakterünk sikere abban rejlik, hogy mindenki a saját kedvencének látja.
Gyakran hallom, amint azt mondják az emberek: Istenem! A kutyám állandóan ezt csinálja! Pontosan így viselkedik a macskám! Stb.
Könnyebb lett volna félig emberi lényt alkotni, (mint az állatok a Pandában vagy a Madagascarban) de mivel sárkányaink igazi mozgásban lévő emberekkel érintkeznek, így amennyire csak lehetséges, meg akartuk őrizni vad állati lényüket. És ez fontos volt ahhoz, hogy az állat mögött megérezzék a személyiséget. Mint kedvenc háziállatainknál.
Úgy hiszem ez egy kiváló teljesítmény, amit az animációs részleggel együtt hajtottunk végre.
Éppen azt magyarázza, hogy a történet vezető rendezőjeként mi volt a feladata.
Sárkány hozott!
Kedves látogató, köszöntelek ezen a sárkányokkal foglalkozó oldalon! Itt minden fontos információt megtalálsz róluk, sőt értesülhetsz is a legújabb hírekről.
TÁRSSZERKESZTŐT KERESEK, a részletekről ITT olvashatsz