1, Hol tanultad az animációt?
Szerencsés voltam, hogy bekerültem a híres francia animációs iskolába, a „Les Gobelins”-be Párizsban. Egyébként Svájcból származom, ezért is vagyok nagyon hálás, hogy ez a bámulatos francia iskola felvett és kiképzett engem. Habár nagyszerű iskola volt, az animáció egy olyas valamit, amit csak a való élet figyelésével tanulhatsz meg. Egész életemben rajzoltam, így elmondhatom, intenzíven tanultam az animálást, miközben felismertem volna.
2, Mi volt az előző film, amin dolgoztál?
Az „Így neveld a Sárkányodat” című filmet megelőzően, a másik CG élményem az „Elvitte a víz”hez fűződik, mint animációs vezető, de a „Mézengúz”nál és a „Cápamesé”nél is animátorként dolgoztam, a „Túl a sövényen”nél pedig karaktertervező voltam. Ezeket megelőzően, 2Ds/hagyományos animációkon dolgoztam animációs vezetőként a „Sinbad: A hét tenger legandájá”n és a „Szilaj: A Vadvölgy paripájá”n, és animátorként az „Irány Eldorádó”n és „Egyiptom hercegé”n.
3, Milyen zenészek és művészek inspirálnak?
Túl sok van ahhoz, hogy felsoroljam. Állandóan találok új művészeket, akiknek imádom a munkáját és tanulmányait. Gyerekként megőrültem a belga és francia képregényművészekért, úgy, mint Franquin (Spirou), Herge (Tin Tin) és Underzo (Asterix), és még mindig merítek ihletet a munkáikból. Mostanában a macskám inspirál, minthogy Kafkát olvasok. Nem, igazából hogy megfelelő választ adjak erre a kérdésre, mindnyájunknak le kell ülni egy pár bor társaságában.
4, Jellemeznéd a munkádat tömören, a karakter animáció vezetőjeként?
A karakter animáció vezetőjeként fő feladatom az animátor csapat munkájának és mindennek, ami a karakter animációhoz kapcsolódik, felügyelete. Közvetlenül belemélyedtem az összes karakter alkotásába, a kinézettől a karakterek fejlesztés műszaki tervezésig (modellezés, felszerelés, stb.), és felelős vagyok azért, hogy a rendezők karaktervíziója megvalósuljon.
5, Kihívás volt a sárkányok személyiségének megalkotása?
A sárkányok feltérképezetlen területek voltak számunkra. A legtöbb sárkány animáció, amit láttunk nyersen volt elkészítve egy korai kalandfilmben vagy több-kevesebb sikerrel megalkotott különböző vizuális effektjei más filmeknek. Ezekben a filmekben a kihívás az volt, hogy a lények hihetőnek tűnjenek, és ennek következtében teljesen egybeolvadt a „valódi” fényképészettel. A mi kihívásunk az „Így neveld a Sárkányodat”nál a lehetőség volt. Nálunk nem voltak kikötések, így elhatároztuk, keresünk egy játszóteret, ahol úgy alkothatjuk meg a karaktereket, hogy igazinak látszódjanak és érződjenek, de mégis szabadon szórakozhatunk velük. Szakítottunk azzal, hogy különböző állatokból alkossuk meg a sárkányokat, mégis emlékeztetnek rájuk, mint például „egy bulldog-krokodil, ami úgy lebeg, mint egy helikopter”. Amikor nézed az „Így neveld a Sárkányod”at, reméljük, úgy érzed majd, hogy mókásak, és a mi sárkányaink kinézete szakított a sztereotípiával, hogy hogyan kell kinéznie a sárkányoknak.
6, A 3D-ben való dolgozás okozhat problémát egy animátornak?
Igen. Animátor lévén egyszerű kamera nézetet szoktunk használni, amely lehetővé teszi, hogy sokat csaljunk. Amíg az illusztrátorok képei jól néznek ki, biztonságban vagyunk. A 3D szó szerint új dimenzióba kalauzol minket, ahol hihetetlenül pontosnak kell lennünk, amikor szerepe van annak, milyen gyorsan vagy lassan közelednek vagy távolodnak a dolgok a kamerától.
Természetesen, ez rengeteg lehetőséget nyújt számunkra. Könnyebben elnyerheted a nézők tetszését, ha merész vagy, és ütközeteket alkotsz, mivel így jobban bele tudnak merülni a világba. Néhány sárkányjelenet a közönséget szinte a torkuknál fogva ragadja meg, és olyan élményt nyújt, mintha felültek volna egy hullámvasútra, köszönhetően az új filmkészítő szótárnak. Néhány jelenet sokkal kézzelfoghatóbb, mely hatására nézők úgy érezhetik, „ez tényleg megtörténik”.
7, Más állatok tanulmányozása befolyásolta a sárkányos animáció iránti szemléletedet?
Nagyon is. Minden sárkányt, amit csak megalkottunk, két vagy három valódi állat ihletett, amelyeket kívül-belül tanulmányoztunk. Úgy hiszem, ez is bizonyítja, hogy valami különbözőt alkottunk. A karaktertervezőnk, a rendkívül tehetséges Nicolas Marlet, egy sor remek ötleted adott az ő dizájnjaival. Aztán megkerestük, mi illik legjobban a történethez, és azokat a kinézeteket társítottuk a megfelelő állatokhoz. A siklósárkány például egy papagáj, strucc és T-rex keveréke.
Továbbá, egyik nagy célunk az, hogy a közönség úgy tekintsen a sárkányainkra, mint ahogy az emberek a házi kedvenceikre. Például Fogatlan hasonlóságot ébreszt azokban, akiknek macskája, kutyája vagy lova van. Meg akartuk találni az egyensúlyt. Amikor a csapat egy részével megnéztük a filmet, úgy éreztük, hogy a „kutyás emberek” úgy tekintenek majd Fogatlanra mint saját kutyájukra, a „macskás emberek” pedig mint macskájukra. Reméljük, hogy Fogatlan egy kicsit mágikus lény lett, amely több szinten is képes kapcsolatot teremteni a közönséggel.
8, Hogyan pihensz a szabadidődben?
Eszem vagy etetem a fiamat, Max-et.
9, Milyen fajta filmeket szeretsz nézni?
Olyan filmeket szeretek nézni, melyek egy olyan világot mutatnak meg nekem, amit eddig nem ismertem, és teljesen új élményt nyújt betekintve valaki teljesen más életébe… ami elmondható minden rendes filmről, amit csak megalkottak a kamera születése óta. Úgy gondolom, erre inni kell még egy palack bort.
Éppen azt magyarázza, hogy mire volt szükség az ember és sárkány karakterek megalkotásához.
Sárkány hozott!
Kedves látogató, köszöntelek ezen a sárkányokkal foglalkozó oldalon! Itt minden fontos információt megtalálsz róluk, sőt értesülhetsz is a legújabb hírekről.
TÁRSSZERKESZTŐT KERESEK, a részletekről ITT olvashatsz